maandag 22 oktober 2007

Huizenjacht

Gisteren ben ik gaan praten met het ontwerp bureautje dat bij het bedrijf zit waar Sander werkt. Ik had in Nederland al een portfolio gestuurd maar daar had ik niks meer op terug gehoord. Nu blijkt dat ze op zoek zijn naar een net afgestudeerde grafisch vormgever. Ze fotograferen ook maaltijden en verpakkingen. Dus ik ga volgende week meelopen om te kijken of het klikt. Als dat het geval is krijg ik daar een baan. Ik zou dan drie dagen per week gaan werken en zowel gaan fotograferen en grafisch vormgeven. Wat wel raar is, is dat ik dan naar sander kan zwaaien. Hij zit tien bureautjes verderop!

We hebben al wel wat leuke huisjes gezien maar de procedure is erg lastig. Op zaterdag zijn er overal bezichtegingen. Dan kun je kijken en vragen stellen. Daarna moet je een hele waslijst invullen met gegevens, ze vragen zelfs of je een grasmaaier hebt. De eigenaar van het huis beslist dan wie het huis mag huren. Het huis waar we afgelopen zaterdag geweest zijn was erg goed geprijsd en er waren dus ook veel inschrijvingen. Als het niks wordt gaan we gewoon aankomende zaterdag weer verschillende huizen bekijken.
Zwembad van het hotel

Zondag waren we aan het strand en toen zag sander een walvis heel dicht bij de kustlijn. Ik keek natuurlijk net de andere kant op. Het is nu het walvissen seizoen dus we willen proberen om binnenkort ergens met een boot een tochtje te maken.
Gisteravond zagen we voor het eerst een grote spin. 7 cm. Hij zat gewoon op een hekje. Ik heb geen idee of het een giftige was maar we weten nu wel dat ze er echt zijn.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hi Sander en Bregje,

Wat een avonturen al! Lukt het een beetje met het vinden van jullie huis? Dat is ook doorpezen, elke zaterdag van alles bezichtigen en beantwoorden!
Hoe staat het met het werk van Bregje? Wel heel close, als je samen komt te werken, al is het dan in een ander werkveld.

Hier gaat het best goed, de slechte dagen lijken minder te worden. De baby trappelt me soms 's nachts wakker, dat vinden we grappig. We hebben al namen!
Wales was prachtig, we hebben veel kunnen doen en zien. Goed dat we het ervan genomen hebben, want het is nu best druk. Marc zijn werk vraagt wat aandacht, hij heeft het zo druk dat hij niet eens tijd heeft voor de geplande cursus van deze week. Daarnaast begint over twee weken de zwangerschapscursus, weer een avond weg, en is het sportseizoen begonnen. En natuurlijk moet de babykamer gereed komen!

Hebben we foto's, dan zorgen we dat jullie ze krijgen.
Erg leuk om zo op de hoogte te kunnen blijven, jullie zitten per slot van rekening toch helemaal aan de andere kant van de wereld!

Groeten en veel succes!

Harmke.