dinsdag 18 november 2008

Ginger bread


Het is erg moeilijk om met 30 graden en zon een kerstgevoel te krijgen. Nep kerstbomen en een barbeque in plaats van gourmet doen het ook niet echt.

Dit weekend was het nog onwenniger toen bij ons in de kerk het jaarlijkse ginger bread house event plaats vond. Om drie uur 's middags was het nog gewoon een sporthal. Vijf minuten later waren er zo'n 30 gemeenteleden met kerstbomen, quilts, nep-zuurstokken, 27 tafels, kilometers sfeerlampjes en 350 pakketten met koekhuizen.


De vrijdagavond was het drukst bezocht. 200 vrouwen en net zoveel koekhuizen. Na een confronterend praatje van de dominee ging iedereen aan het werk. Ik was verantwoordelijk voor het inpakken van de huizen in cellofaan. Ik heb maar twee schoorstenen omgestoten.

Op zaterdag was het voor gezinnen. Dat duurde wat korter, vooral de jongens hadden het na een half uur wel gezien.














Hetzelfde weekend had ik ook drie van mijn tekeningen in een tentoonstelling. Helaas heb ik deze keer niks verkocht. Jammer, de volgende keer beter. Ik heb nu twee nieuwe tentoonstellingen om me op voor te bereiden.


Zondag ben ik naar een linnen party geweest. Je moet je een tupperware party voorstellen maar dan met handdoeken en beddengoed. Het was bij een vriendin dus ik moest wel gaan. Natuurlijk heb ik ook wat gekocht. Een lekkere grote badhanddoek.

Daarna ben ik met twee dames naar de film geweest. "The Woman." Die raad ik niemand aan. In de hele film kwam dus geen man voor. Wat is dat nou voor een chick flick? Maar we hebben het gezellig gehad. Sander heeft 's avonds voor ons gekookt.


Wat Sander verder nog gedaan heeft, daar heb ik geen idee van.

1 opmerking:

Sander&Bregje zei

Uhm, ik heb het huis aan kant gebracht, gekookt, afgewassen, de tuin gedaan, de auto gewassen... Gewoon, de dingen die ik het liefst doe in mijn vrije weekend!

Sander, de huisman