dinsdag 4 september 2007

Waar en wanneer


Waar?
De locatie waar ik ga werken heet Wyong. Wyong is behalve een plaats in de provincie New South Wales ook een soort gemeente.

De fabriek staat niet in de plaats Wyong, maar in Tuggerah. Tuggerah ligt ongeveer 80 kilometer boven Sydney, en zo'n 10 kilometer van de kust. Veel mensen wonen daar aan de kust, of een stukje landinwaards. Ga je meer dan 200 kilometer landinwaards, dan zit je in de bergrug 'the Great Dividing Range', en daarachter heb je de outback, oftwel: behalve wat veeteelt helemaal niets.


Waar wij gaan wonen weten we niet precies. De eerste maand hebben we een gemeubileerd appartement, daarna moeten we zelf op zoek naar iets anders. Het ligt voor de hand om ergens in de buurt van mijn werk te gaan wonen. Dit is redelijk centraal (trein en snelweg) en voor mij is het zeker dat ik daar 5 dagen in de week moet zijn. Plaatsen die veel genoemd worden om te wonen zijn onder andere The Entrance en Terrigal. Maar we moeten het eerst met eigen ogen zien voordat we iets zullen kiezen.

Wanneer?
Op 15 oktober word ik verwacht bij mijn nieuwe werk. We willen graag even op adem komen na de lange reis (24 uur onderweg), dus we proberen om op 6 oktober te vertrekken vanuit Nederland. We zijn met de tickets bezig, zodra we de details hebben, laten we die natuurlijk zsm weten!

S&B

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Sander en Bregje,

Wat spannend allemaal. Tien jaar geleden was ik in Australie, o.a. in Sydney. Een erg leuke stad, waar jullie vast wel eens heen zullen gaan. Zeker voor Australische begrippen is 80 km niets. Ook de outback is vast de moeite van een tocht(je) waard.

groeten,

Ineke

Anoniem zei

He Sander en Bregje !

Gaaf hoor om zo'n avontuur aan te gaan. Jullie hebben groot gelijk, je moet je dromen achterna gaan ! We zullen jullie weblog in de gaten blijven houden.

Veel succes,

Edwin, Mieke, Tessa en Jasmijn

Unknown zei

2e poging.

Wij wensen jullie heel veel geluk en Marjolein wil mee!!!!!!

Leuk hoor!!! spannend.