maandag 5 oktober 2009

October long weekend


Vier keer per jaar hebben ze hier een maandag vrij. Voor ons was dat de perfecte gelegenheid om onze vrienden in Narrabri op te zoeken. Het was goed om ze weer te zien. We hadden al veel geskypt dus het was leuk om het huis in levende lijve te zien. Narrabri is een klein plattelands dorpje. Er is dus niet heel veel. Maar ze lijken er op hun plek. We hebben de omgeving verkend en zijn mee geweest naar de kerk op zondag.


De omgeving is prachting. We hebben Sawn rocks gezien (boven), de markt, waar we honing gekocht hebben, de bakkerij voor lekkere gebakjes en het satelliet centrum (onder). Sander en Tim hebben de four wheel tracks in de omgeving verkend en kwamen bijna vast te zitten.

Maandag zijn we nog naar de Warrumbungels geweest, een nationaal park met oude vulkanen.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Hey Breg en Sander,

Narrabri ligt een stukje landinwaarts toch, merk je dat aan de natuur? Of aan de mensen? Ik las namelijk een tijdje terug een theorie dat steden en mensen sterk beïnvloed worden het netwerk waarop ze aangesloten zijn, waardoor steden aan de kust meer overeenkomsten vertonen met kuststeden van een ander land, dan met de (agrarische) binnenlandse steden. Deze theorie is van oorsprong historisch, maar volgens mij alleen maar in waarde toegenomen door globalisering (bijvoorbeeld dat Amsterdam meer overeenkomt met Sydney dan met Urk, omdat ze op andere netwerken zitten).
Okay, tot zover even mijn hersenspinsels =) nu ga ik weer verder met colleges voorbereiden voor de komende week. De Master is drukker dan de Bachelor (maar ook weer niet zo druk dat ik geen extra vakken bij Geschiedenis volg ;) en dat komt voornamelijk doordat ik nu ook voor inhoudsvakken met Chinese bronnen werk (ipv alleen voor taalvakken) en daar gaat behoorlijk wat tijd inzitten.
Tot snel!

Groetjes, Sander

Ps. vieren jullie zelf ook Sinterklaas?

Sander zei

Hmmm. Narrabri was vooral warm ;-) En Amsterdam lijkt niet op Sydney. Het is wel zo dat veel kustplaatsen hier op elkaar lijken, en dan veel binnenlandse steden op elkaar lijken. Maar geen van allen lijken ze op iets wat ik ergens ander heb gezien...

Veel succes met de studie!

Sander